top

Home Wymiana międzynarodowa No images
Wymiana międzynarodowa
Wymiana międzynarodowa - Remagen PDF Drukuj Email

logo wymianaNa pokładzie autokaru firmy Sindbad o godzinie 19:45 ruszyliśmy do Remagen w Niemczech.Nasza podróż trwała 15 godzin. Niemcy przywitały nas słoneczną pogodą. W szkolnej świetlicy IGS w Remagen czekał na nas obiad i zaciekawieni gospodarze, którzy przygotowali dla nas gry zapoznawcze.
Wieczór spędziliśmy razem z rodzinami.
Już pierwszy dzień obfitował w wiele atrakcji. Zwiedziliśmy znane muzeum Arpa mieszczące się w starym dworcu kolejowym w Rolandseck i tam uczestniczyliśmy we wspólnych warsztatach rysunkowych. Popołudnie spędziliśmy na wspólnym zwiedzaniu byłej stolicy Niemiec – Bonn. Bardzo podobało nam się podróżowanie pociągiem.
Nazajutrz czekało nas ponad 500 schodów w katedrze w Kolonii, za to z platformy widokowej na wieży roztaczał się przepiękny widok na miasto. Przewodnikami po mieście byli nasi gospodarze.Największą atrakcją wyjazdu do Koblenz była kolejka linowa nad Renem. Zawiozła nas do twierdzy - Ehrenbreitstein, tam zwiedziliśmy interesującą wystawę o kowbojach i Indianach. Nasz pobyt na Deutsches Eck, gdzie Mozela wpada do Renu upamiętniliśmy kilkoma fotografiami. Ostatni dzień obfitował we wspólne prace ręczne pod okiem artysty rzeźbiarza p. Mallmanna. Z różnych kawałków drewna, znalezionego nad brzegami Renu – Schwemmholz, każdy miał stworzyć jakąś postać. Po zajęciach wraz z naszymi gospodarzami podsumowaliśmy wymianę.
Popołudniu ruszyliśmy autokarem firmy Sindbad z powrotem do kraju, gdzie czekali na nas stęsknieni i ciekawi naszych przeżyć rodzice.

wymiana remagen

Jesienne spotkanie w Rudolstadt PDF Drukuj Email

Jesienne spotkanie w Rudolstadt (Niemcy) 24.10.-28.10.2016r.

Jak co roku, już po raz 15, uczniowie naszego gimnazjum, dzięki dofinansowaniu podroży przez POLSKO NIEMIECKĄ WSPÓŁPRACĘ MŁODZIEŻY ,spotkali się z niemieckimi rówieśnikami. Program wymiany przewidywał wiele atrakcji, w których uczniowie dwóch szkół wspólnie brali udział.

Nasi gospodarze zabrali nas do manufaktury porcelany - Älteste Volkstedter Porzellanmanufaktur , gdzie krok po kroku poznawaliśmy proces powstawania porcelanowej figurki – nie zdawaliśmy sobie sprawy ile wymaga to czasu, pracy i precyzji. Królujący nad miastem zamek Heidecksburg - zaprosił nas do epoki rokoko: ówczesnych obyczajów, władców i kultury. Urzekła nas przepiękna sala balowa, w której wysłuchaliśmy koncertu muzyki poważnej. Środa przebiegała pod hasłem - „szkoła”. Młodzież pracowała w grupach na różnych przedmiotach: chemia, historia, język angielski, język niemiecki, matematyka i zajęcia sportowe. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak funkcjonuje niemiecka szkoła.

Po południu, w miejskim kościele protestanckim Stadtkirche St. Andreas, odbyła się lekcja historii. Pastor opowiedział nam historię kościoła i przedstawił różnice miedzy naszymi religiami w nawiązaniu do Dnia Reformacji -Reformationstag obchodzonego 31.10. w protestanckich landach w Niemczech.

Czwartek spędziliśmy pod ziemią- w kopalniach i jaskiniach. Zachwyciła nas najpiękniejsza                w Europie Grota Wróżek –Saalfelder Feengrotten i inscenizacja muzyczno-świetlana. Zabytkowa kolejka górnicza w Besuchebergwerk Kamsdorf - przewiozła nas korytarzami kopalni srebra i miedzi, gdzie dowiedzieliśmy się, ile wysiłku i czasu kosztowało górnika ta ciężka praca. Nasi niemieccy partnerzy przyjeżdżają, jak zwykle, w czerwcu.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Wylądowali w Moskwie PDF Drukuj Email

moskwa 2016Uczniowie i nauczyciele naszego gimnazjum wylądowali w Moskwie. Przez tydzień będą realizować projekt wspólnie z rosyjskimi kolegami. W tym roku hasłem przewodnim jest "Historia Polski i Rosji w malarstwie obu krajów ".

Dodała: L.Mazur

GRUPA NIEMIECKICH PRZYJACIÓŁ W PG nr 4 PDF Drukuj Email

W dniach 30.05.2016 – 03.06.2016 r. w ramach kolejnej wymiany międzynarodowej gościliśmy w naszym gimnazjum uczniów z zaprzyjaźnionego Friedericianum z Rudolstadt w Turyngii. Młodzież niemiecka wzięła udział we wspólnych lekcjach z języka angielskiego. Gościom bardzo przypadł do gustu quiz prowadzany przy pomocy systemu PRS.   Następnie, wspólnie z klasą sportową, uczestniczyli w zajęciach sportowych. Zabawa była przednia, gdyż zespoły stały się międzynarodowe- polsko-niemieckie. Kulminacyjnym punktem tego dnia było zasadzenie dwóch pamiątkowych drzewek , bo właśnie 15 lat temu podpisaliśmy umowę o współpracy. W krótkim przemówieniu  zwrócono uwagę na 25 lat istnienia PNWM, dzięki któremu nasze współpraca układa się znakomicie. Po uroczystości, w szkolnym holu, przygotowany był słodki poczęstunek. Kolejnymi punktami pobytu naszych przyjaciół w Polsce były warsztaty w gospodarstwie ekologicznym „Jabłoniowy Sad” rodziny Frasek w Szczedrzyku; całodzienny, wspólny  wyjazd do Nysy, Otmuchowa i Paczkowa; wizyta w Regionalnym Centrum Rozwoju Edukacji i zajęcia w pracowniach Zaczarowanego Świata: INSTRUMENTARIUM, ARCHITECTURIUM, HUMANICUM; romantyczny rejs statkiem po Odrze.
      Ostatniego dnia wymiany  nastąpiło podsumowanie wspólnie spędzonych chwil. Wymiana numerów telefonów, adresów mailowych i łzy na pożegnanie są niezbitym dowodem na to, iż wspólne spotkania młodzieży polsko-niemieckiej łamią stereotypy i wzmacniają nasze dobre relacje z sąsiadami.

Zapisz

„Opole pędzlem poznane” PDF Drukuj Email

„Opole pędzlem poznane” - 12.04.2016-16.04.2016
        Wymiana uczniowska z nową szkołą IGS z Remagen (Reinland-Pfalz) z Niemiec . Tematem przewodnim była plastyczna podróż po najbliższej okolicy. Na ich przyjazd i rozpoczęcie wymiany czekaliśmy z niecierpliwością. Wspólnie gościliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym   „U Niedźwiedzia” w Turawie. Poprzez różne gry i zabawy językowe poznawaliśmy siebie nawzajem. Pani Lemke uatrakcyjniła nam pierwszy dzień prelekcją o baśniach, do których potem rysowaliśmy ilustracje. Aby pozostać w bajecznej krainie, w drugi dzień wymiany pojechaliśmy do Mosznej i Kamienia Śląskiego. Przepiękny zamek i pałac zrobił duże wrażenie na naszych gościach, to co nas zachwyciło zostało narysowane. Kolejny dzień wymiany spędziliśmy we Wrocławiu  z przewodniczką Kasią Sroką szukając krasnali. Pomimo tego, że pogoda nas nie rozpieszczała, wyjazd do Wrocławia był udany. Wielkanoc za nami, ale twórczyni ludowa p.Sabina Karwat przybliżyła nam tradycje wielkanocne Ślaska Opolskiego związane z dekorowaniem jaj. Pokazała nam kilka technik, które potem sami wypróbowywaliśmy. Aby „Opole pędzlem poznać” trzeba je najpierw odkryć. Szybki spacer po centrum miasta dał pomysły na wspólne rysunki. W ostatnim dniu wymiany podsumowaliśmy wspólnie spędzone chwile. Wymienialiśmy swoje spostrzeżenia. Co było mocną, a co słabą stroną wymiany. Zrobiliśmy giełdę pomysłów na następny rok. Kończyliśmy nasze prace plastyczne i wspólnie spacerowaliśmy nad jeziorem. Z naszymi nowymi przyjaciółmi zobaczymy się w kwietniu 2017 roku w Niemczech.

« PoczątekPoprzedniaNastępnaOstatnie »

Jan Kanty,
Kleopatra, Wendelin,
Witalis
Do końca roku zostało;73 dni.